lördag 20 mars 2010

Sjuk, sjuk och åter sjuk

Min fredag började inte bra kan jag säga. Isabelle hade klagat och gråtit över att hon hade ont i öronen hela natten så jag insåg ganska snabbt att det var läge att ringa till Hälsocentralen. Och jag ringde och ringde och ringde. Efter en timme fick jag iallafall knappa in mitt telefonnummer. Sen var det bara att vänta på att nån ifrån HC skulle ringa upp. Efter en timme ringde en sköterska upp och fick typ en halvtimme på oss att ta oss upp till HC. Fick ringa en taxi för att hinna eftersom min mamma som skulle skjutsa oss inte svarade på mobilen (har tyvärr inte inför skaffat mig ett körkort än). Väl däruppe så kollade dom öronen och vänster öra hade det redan gått hål i och höger öra var kraftigt inflammerat. Vi blev hemskickad med antibiotika. Väl hemma så får Isabelle 40 i feber och mår allmänt taskigt. Som tur var så somnade tösen efter antibiotika och alvedon och sov bort febern. Tyvärr äter inte hon något bra. Hon äter inget alls närmare bestämt. Jag får iallafall i henne vatten och dricka och sånt men mat, godis, chips m.m. äts det en tugga av och sen ska hon inte ha nått mer. Jag tänker se om det inte blir bättre till på måndag och har hon inte börjat äta tills dess så ska vi baske mig upp till HC igen för då är det inte enbart öronen som spökar. Idag är det ju dags för körslaget på 4:an. Jag älskar körslaget. Hade jag kunnat hade jag själv velat vara med i en kör. Nä nu ska jag ta och byta på minstingen som sitter och grimaserar för glatta livet. Misstänker att det har hänt nått där bak.

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar