onsdag 19 maj 2010

Skit dålig bloggare är vad jag är...

Men det har hänt så mycket på sistone så jag har inte hunnit med att skriva. Vi börjar väll med Jossan. Hon har haft det super kämpigt med eksem och klåda sen hon var 1 månad gammal och vi har inte fattat varför. Nu vet vi varför. Hon har mjölkprotein allergi och tomat, paprika och ja allt i mat väg som är rött kan man väll nästan säga. Hon har förmodligen fler allergier men dom gör inga pricktester förrän lill fisen är helt fri ifrån eksemen vilket verkar vara nära nu. Att försöka hitta åt mat som Jossan kan äta är ju inte det allra lättaste kan man ju lugnt säga. Hade hon "bara" varit allergisk mot mjölkprotein så hade det varit betydligt fler burkar att välja mellan men se sån tur har ju inte lill skruttan tyvärr. 2 burkar i hela Strömsund har jag hittat åt som passar in i Jossan mjölk och rödmat allergi (konstigt med benämningen rödmat men jag orkar inte skriva ut en förklaring igen). Kul, eller kanske inte. Men jag ska lära mig allt om denna allergi oxå ska jag laga maten själv helt enkelt. Men nu är det ju så att den 30:e maj åker vi ju till Rhodos ( Yihaaaaaaa) Har ju längtat järnet efter denna resa men nu kommer det ju ett problem. Från att ha varit helt inställd på att köpa barnmat i Grekland till att inse att man måste handla all mat innan vi åker och dessutom kommer damen inte få allt för stor variation i matväg kändes ju inte helt underbart om man säger så. Men vad ska man göra. Jänt stackaren måste ju få äta hon med. Men som sagt allt går bara man vill. Och nu till nått roligare. Jag håller på att ta körkort. Jag har varit i Vilhelmina på intensiv kurs dom senaste två veckorna och ska tillbaks nu på Söndag och vara där till på fredag för jag har nämligen får både teori och uppkörnings tid. Kan inte beskriva hur lycklig jag är över detta och hur fantastiskt roligt det är att köra bil. Jag längtar oerhört mycket vill jag lova tills jag har detta efterlängtade körkortet. Det är frihet att kunna sätta barnen i bilen och kunna skjutsa dom eller bara ta bilen in till Östersund eller hälsa på kompisar som bor i byarna runt omkring utan att behöva be andra människor i min närhet och skjuts eller passa en buss tid. Jag hoppas innerligt att jag har körkortet i min hand eller åtminstone papperet där det står att jag har tagit körkortet. Hoppas, hoppas, hoppas!!!!!!
Nä nu ska jag fortsätta plugga teori mina vänner.

Ha det bäst!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar